Lotto zbiera się do wydania nowego albumu VV, a właśnie ukazał się klip i utwór promujący nadchodzącą płytę. Posłuchajcie „Heel”, zobaczcie wideo i przeczytajcie naszą rozmowę z Lotto.
Lotto idzie za ciosem. Ubiegły rok z całą pewnością należał do Mike’a Majkowskiego, Łukasza Rychlickiego i Pawła Szpury. Ich album Elite Feline (RECENZJA: K L I K!) zbierał znakomite lub rewelacyjne oceny, a o triu zrobiło się – o ile to możliwe – jeszcze głośniej niż po Ask the Dust. W listopadzie Lotto wypuszczą najnowszą, trzecią już płytę zatytułowaną VV. Wydawnictwo ukaże się, tak jak i Elite Feline, nakładem Instant Classic.
Przeczytajcie wywiad z zespołem:
Właśnie udostępniliście nowy utwór „Heel”, który jest zapowiedzią nadchodzącej płyty VV. Krótki odstęp czasu między Elite Feline a VV. Skąd ten tytuł?
Lotto: Odstęp czasu nie jest taki krótki, jak może się wydawać. Od nagrania Elite Feline mija właśnie dwa lata. Jeśli chodzi o symbol VV, to jest on jasny i zrozumiały wyłącznie dla nas. Nie ma sensu odkrywanie tego i tłumaczenie. Nie będzie to miało większego znaczenia dla słuchaczy. Także można to potraktować na przykład jako znak graficzny.
Pierwsza płyta, Ask the Dust, ukazała się w Lado ABC. Druga w Instant Classic. Przy trzeciej pozostaliście wierni krakowskiej wytwórni. Dlaczego?
Po prostu wszystko było ok, byliśmy zadowoleni i Instant Classic chyba też. Nie było sensu ani potrzeby żeby to zmieniać.
Nowy utwór „Heel” przenosi Lotto w inne niż dotychczas rejony. Tym razem przygotowaliście muzykę nerwową, szybką, zahaczającą momentami o noise. To spora zmiana w stosunku do Elite Feline.
Zawsze chcieliśmy, żeby to był zespół żywy, otwarty na zmiany. Dlatego zawsze staramy się, przy zachowaniu charakteru zespołu, pchnąć całość w nieco inne rejony. To naturalne w naszym przypadku. Sztywne trzymanie się obranego kursu na Elite Feline byłoby nierozsądne i niezgodne z naszymi charakterami.
Kto odpowiada za teledysk do „Heel”?
Za teledysk odpowiada nasz kolega, fotograf Dawid Gąsiorek. Graliśmy muzykę do jego filmu na festiwalu FONOMO i fragment wykorzystany do „Heel” pochodzi właśnie z niego.