WYTWÓRNIA: Bocian Records
WYDANE: 22 grudnia 2015
AUTOR: Michiyo Yagi, Paal Nilssen-Love, Lasse Marhaug
INFORMACJE O ALBUMIE
Tokio. Ale Tokio nie z teledysku Spillera, tylko stolica Japonii pełna zawiłych uliczek, dziwnych odgłosów i niedziałających latarni. Angular Mass to zapis koncertu w GOK Sound z 8 lutego 2011 roku. Lasse Marhauga i bohatera tej Kumulacji wspomogła Michiyo Yagi (o niej też niżej przy okazji Soul Stream), i wszyscy zadbali o to, by był to wieczór pełen napięcia i muzycznych eksperymentów. Ta płyta to jedna z dziwniejszych w dorobku Paala Nilssen-Love, głównie ze względu na stonowany charakter i specyficzne, bardzo ciekawe brzmienie japońskiego instrumentu koto, za który odpowiadała Michiyo Yagi, a także misternych odgłosów i różnych skrycie noise’owych wstawek Marhauga, które wypełniają i tak gęste powietrze na albumie. Paal raczej tworzy przestrzeń dla pozostałych muzyków, wybijając proste rytmy, czające się wokół koto i elektroniki. Dość depresyjne wydawnictwo, z całą pewnością tajemnicze i poniekąd ciche. Dopiero zamykające Angular Mass „Pungent Poetry” nawiązuje do standardowych nagrań Skandynawów. Nilssen-Love w końcu się rozkręca przy perkusji, Lasse konstruuje zawiłe i chropowate struktury, a Yagi szaleńczo improwizuje wedle orientalnych zasad. Mimo wszystko najsłabsza pozycja z grudniowego rzutu wydawniczego PNL Records, choć na żywo to musiało być niesamowite przeżycie. Płyta jest jednak płytą, a nie koncertem.