Dwa lata po |post​-​traumatic​.​stress​.​disorder| Controlled Collapse wracają z nowym wydawnictwem, epką Nothing Personal. O tym krótkim, składającym się ledwo z czterech utworów minialbumie opowiada Wojciech Król, założyciel obecnie tria. 

„D.I.Y.”

Pierwszy utwór na epce powstawał przy zażartej dyskusji, gdyż punktem wyjścia był dźwięk „woob woob woob woob”, który Paulinie bardzo się spodobał. Ja byłem zdecydowanie nieprzekonany. Znaleźliśmy porozumienie i udało się go na tyle „obudować” innymi dźwiękami, że nie był dla mnie już tak wadzący. Partie gitary wymyślone przez Dominika wyszły jakoś same w trakcie prób. Perkusja, wymyślona przez Paulinę, też pojawiła się naturalnie w trakcie prób. Tekst jest dość agresywnym, „in-your-face” manifestem hasła „jeśli umiesz liczyć, licz na siebie”. Całość ostatecznie wyszła wybuchowo. Nie bierzemy jeńców od samego początku.

„This Is Your Way”

Demo nagrane zaraz po wypuszczeniu albumu Post-Traumatic Stress Disorder. Po skończeniu części elektronicznej, dość długo pracowaliśmy nad partiami gitarowymi. Pierwsze próby podejmował jeszcze Kuba, później nawet Smoła próbował swoich sił. Ostatecznie dopiero po zmianie składu i pojawieniu się Dominika udało się to ogarnąć. Tekst raczej prosty w przekazie. Odreagowywanie na decyzje i pomysły inne niż twoje. Jak każdy utwór CC, ten też jest o miłości.

„Loneliness”

„Loneliness” powstał na bazie krótkiej linii basowej, która była nagrana do zupełnie innego demo. Do zapętlonego fragmentu Paulina i Dominik zaczęli dogrywać jakieś wymyślone na żywo partie (to się chyba jam nazywa) i docelowo doszli to kształtu utworu. Ja do tego dodałem trochę elektroniki i wyszło bardzo dobrze. Problem był z wokalem, gdyż zupełnie nie wiedziałem ani co, ani jak do tego utworu zaśpiewać. Ostatecznie w domu udało mi się nagrać partie, które pasowały mimo innej tonacji niż utwór.

„Dzień Sądu (v.2)”

Pomysł nagrania tego utworu ponownie wynikał z faktu, że grany na żywo brzmiał zupełnie inaczej niż w oryginale na płycie Babel. Chcieliśmy oddać to uczucie „żywego” grania (w przeciwieństwie do „martwego” grania) i dołączyć ten utwór jako bonus. Nagraliśmy nowe gitary, perkusję oraz wokal. Elektronika, jeśli mnie pamięć nie myli, pozostała taka jaka była, lecz została ponownie zmiksowana. Dzień sądu się zbliża.


AUTOR: Controlled Collapse
TYTUŁ: Nothing Special
WYTWÓRNIA: Machineries
WYDANE: 14 czerwca 2019


Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Cantara Music.

Komentarze

komentarze

%d bloggers like this: