Kazumoto Endo, Facialmess, Purgist, Mchy i Porosty oraz MAAAA – szykujmy się na harsh noise’owy spektakl w Pogłosie.

13 października w warszawskim klubie Pogłos wystąpią jedni z najbardziej inspirujących i dynamicznie rozwijających się przedstawicieli międzynarodowej sceny harsh noise. Podczas jednego wieczoru publiczność będzie miała okazję wysłuchać takich twórców jak Kazumoto Endo, Facialmess czy MAAAA.

Sympatycy gatunku doskonale zdają sobie sprawę z rangi wydarzenia, które w jednym czasie i miejscu zgromadzi na scenie muzyków o kultowym wręcz dorobku artystycznym. Doświadczenie na światowych scenach, ale także i bogaty katalog wydawniczy, którym mogą pochwalić się zaproszeni artyści, plasuje ich w absolutnej czołówce wśród najbardziej dynamicznych i kreatywnych motorów napędowych współczesnej sceny noise. Koncert w Pogłosie będzie jedynym występem w Polsce podczas zaplanowanej na październik europejskiej trasy koncertowej. Po koncercie w Warszawie muzycy odwiedzą także Pragę, Berlin, Köln i Zurych.

Kazumoto Endo (JP)

Jeden z najbardziej wpływowych przedstawicieli japońskiej sceny noise. Aktywny wydawniczo od połowy lat dziewięćdziesiątych, zarówno pod własnym nazwiskiem, jak i aliasem Killer Bug. Dorastając w latach osiemdziesiątych, pozostawał pod wpływem brytyjskich zespołów, takich jak The Cure czy The Smiths. Z biegiem czasu jego zainteresowania ewoluowały w kierunkach punkowo-noise’owych, a płytoteka powiększała się o wydawnictwa takich grup jak Pussy Galore i Big Black. Istotnym momentem dla późniejszych działań twórczych Endo były pierwsze doświadczenia z muzyką na żywo, kreowaną przez lokalne i agresywne w formach scenicznego wyrazu formacje: Hanatarash i Hijokaidan.

Pierwsze doświadczenia z własną muzyką noise przypadają na początek lat dziewięćdziesiątych, to właśnie w tym czasie Endo kupił także pierwszy stricte noise’owy album w swojej kolekcji, pod wpływem którego pozostawał przez długi czas. Była to płyta Cloud Cock OO Grand projektu Merzbow. W roku 1994 powołał do życia projekt Killer Bug, a pierwszym oficjalnym wydawnictwem był 7-calowy krążek Cunt Explosion! wydany przez szwedzki Label Eskimo. Kazumoto Endo najczęściej spotkać można na scenach w Tokio, ale koncertował także w Stanach Zjednoczonych i na Starym Kontynencie. Jego albumy znaleźć można w oficynach na całym Świecie.

Facialmess (GB / JP)

Jednoosobowy, harsh noise’owy projekt Kenny’ego Sandersona – Brytyjczyka mieszkającego na stałe w Tokio. Od roku 1997 Facialmess eksploruje dynamiczne przestrzenie muzyki noise, opartej na przypadkowo nagranych dźwiękach, pętlach o wyraźnie industrialnej genezie czy też uderzeniach perkusyjnych. W swoim dorobku posiada imponującą liczbę – solowych i powstałych na drodze współpracy – wydawnictw, w których udział brali między innymi Sickness, Bastard Noise, Guilty Connector czy Suppression. Najnowsze albumy Sandersona można znaleźć wśród takich oficyn jak Opal Tapes, Kitty Play Records i No Rent Records. Brytyjczyk do perfekcji opanował niezwykle dynamiczną technikę cut-up. Jego koncerty pozostawiają solidne i niezbywalne poczucie wyjątkowości stylu. Grając na żywo, sięga po zniekształcone i gęste struktury, kreując w ten sposób nieznośną i wciągającą zarazem atmosferę.

MAAAA (RU / PL)

Za projektem stoi Sergei Hanolainen, muzyk, wydawca i organizator koncertów. Od 2003 roku jest aktywnym członkiem międzynarodowej sceny muzyki eksperymentalnej, a od 2009 roku na stałe mieszka w Polsce – gdzie kontynuuje działalność artystyczną, wydawniczą oraz animacyjną. W 2005 roku powołał do życia oficynę Triangle.Records. Wydawał też czasopismo związane z eksperymentalną muzyką elektroniczną w języku rosyjskim „ЯПИ33М”. Początki projektu MAAAA sięgają roku 2003. Do tej pory Hanolainen opublikował pod tym szyldem dziewięć solowych albumów. Ten najnowszy nosi tytuł Abhorrence And Dismay (CD, kaseta).

Purgist (PL)

Projekt utrzymany w stylistyce industrial/drone/ambient/harsh noise stanowi rozwinięcie i sprecyzowanie poprzedniego przedsięwzięcia Dawida Kowalskiego, tj. SLEEP SESSIONS (aktywny w latach 2005-2013). Purgist poświęcony jest eksploracji dynamicznych, niespójnych faktur brzmieniowych, miejskich nagrań terenowych, cyfrowych artefaktów i szczątkowej melodyki o intymnym charakterze.

Mchy i Porosty (PL)

Bartosz Zaskórski – pochodzi ze wsi. Zajmuje się słuchowiskami, dziwnymi historiami oraz smutną i okrutną muzyką taneczną. Oprócz tego rysuje. Wydawał w wydawnictwach: Brutaż, Recognition oraz BDTA. Jego prace można było oglądać w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, w BWA w Tarnowie, w krakowskim Bunkrze Sztuki oraz w CSW Kronika w Bytomiu.

13 października 2017
Pogłos (ul. Burakowska 12, Warszawa)
Godzina: 20.00
EVENT: K L I K!

%d bloggers like this: